martedì 26 aprile 2016

Crema Patisera- Crema Pasticcera

La crema pasticcera è una preparazione a base di latte, zucchero, uova, farina che va utilizzata in molti prodotti dolciari. Al posto della farina (che funge da addensante nella crema) si possono utilizzare gli amidi: di mais o di riso. Si può inoltre sostituire una quantità di latte con una quantità di panna fresca. La panna dà alla crema più cremosità. 

Crema patisera este o crema foarte des folosita in dulciurile de patiserie. Ingredientele principale sunt laptele, ouale, zaharul, faina. Faina in crema este folosita pentru a se ingrosa insa nu este cea mai buna idee, deci o inlocuim cu amidon de porumb. Acesta ii va da un gust mult mai fin si nu va lasa apa dupa o zi lasata la frigider, asa cum deseori se poate intimpla cind folosim faina. 
Un alt secret pentru a obtine o crema fina si mult mai buna este de a inlocui o parte de lapte cu o parte de frisca proaspata. 
Mai jos va dezvalui reteta mea de crema si va asigur ca daca o incercati (exact asa cum o scriu) nu ve-ti regreta. 

Per la crema abbiamo bisogno di / Pentru crema avem nevoie de :

1 l latte fresco intero (oppure 800 ml latte e 200 ml panna fresca) / 1 l lapte gras (sau 800 ml lapte si 200 ml frisca lichida proaspata)
300 g zucchero semolato / 300 g zahar
80 g amido di mais / 80 amidon de porumb 
250 g tuorlo d'uovo / 250 g galbenusuri 


Preparare la crema mettendo in un pentolino il latte con metà dello zucchero e gli aromi, portare a bollore.
Nel frattempo in una ciotola mescolare i tuorli d'uovo con il restante zucchero e l'amido di mais per non avere grumi.

Puneti la fiert laptele cu jumatate din cantitatea de zahar.
Intr-un bol batem usor galbenusurile cu zaharul ramas. Adaugam amidonul si mestecam pentru sa nu aiba cocoloase.






Versare anche un poco di latte nel composto di uova e maizena per alleggerirlo.
 Ii adaugam putin lapte cald (din cel ce s-a pus la fiert) pentru a face compozitia mai lichida.




Quando il latte raggiunge il bollore aggiungere a filo i tuorli d'uovo, mescolando in continuazione fino a quando non si addensa la crema.
Cind laptele incepe sa fiarba adaugam compozitia de oua, zahar si amidon. 
Mestecam energic pentru a nu se forma cocoloase si pina se ingroasa.



Cuocere per qualche minuto. Spegnere il fuoco e aggiungere il cioccolato bianco a pezzetti. Mescolare fino a completo scioglimento. 
Versare la crema o una ciotola e coprirla con della pellicola oppure rivestire una teglia da forno con la pellicola e versarne la crema, sempre coperta da altra pellicola. Questo aiuta la crema a raffreddarsi più in fretta. Lasciar freddare la crema a temperatura ambiente per 30 minuti poi metterla in frigo. 
Lasam sa fiarba (mestecind) cam 2 minute. 
Lasam la racit intr-un bol acoperita cu pelicola alimentara.

P.S. se si desidera avere una crema al cioccolato (fondente, al latte o bianco), quando la crema è ancora calda si aggiunge 250 g cioccolato e si mescola fino a quando si scioglie.
Per ottenere invece la crema Chantilly, aggiungiamo la panna montata (200 ml o di più). Io metto sempre a occhio. Non mi piace troppo pannosa.
Daca doriti sa pregatiti o crema cu ciocolata (amara, cu lapte sau alba) adaugati 250 g ciocolata in crema calda. Mestecati  pina ce se topeste.
Daca doriti crema Chantilly, adaugati frisca batuta. Veti obtine o crema pufoasa si usoara (200 ml sau mai mult), dupa gust. 

1 commento: