martedì 29 marzo 2016

Torta Saint Honoré

La torta Saint Honoré ha origini parigini e deve il suo nome al monaco Sant'Onorato, vescovo di Amiens.

Lo chef Chiboust ne inventò la ricetta nel 1847.
Il dolce (originale) consiste in una sfoglia, guarnita con crema Chiboust e di una serie di bignè caramellati, ma si trovano tante altre ricette sia per quanto riguarda la base che la crema.
La mia prevede 2 strati di pan di spagna, 1 di sfoglia, crema al cioccolato bianco, al cioccolato fondente e panna montata.

Tortul Saint Honorè este un desert frantuzesc foarte apreciat, ca drept dovada si numele pe care il poarta : Saint- Honorè este sfintul protector al bucatarilor si cofetarilor.
Cofetarul Chiboust a inventat reteta in anul 1847.
Reteta originala se prezinta sub forma unei foi de alut foietaj, crema Chiboust si gogosele caramelizate.
Eu am modificat putin reteta in ceea ce priveste crema si blaturile.
Am folosit 2 foi de pandispan, 1 foaie de aluat foietaj, crema cu ciocolata alba si cu ciocolata amara si frisca.

P.S. La crema Chiboust consiste in una crema pasticcera alleggerita con la meringa.
P.S. Crema Chiboust este o crema patisera la care se adauga bezea.

Per il Pan di spagna abbiamo bisogno di / Pentru pandispan avem nevoie de: 

160 g uova / 160 g oua
105 g zucchero / 105 g zahar
30 g miele / 30 g miere
75 g farina / 75 g faina
40 g fecola / 40 g amidon de cartof

La dose basta per uno stampo di circa 26 cm di diametro. Ne esce un Pan di Spagna di circa 3 cm di altezza, che per questa torta va bene, visto che ne abbiamo anche la pasta sfoglia dentro.
Cu aceste ingrediente am facut un pandispan de circa 26 cm de diametru si de circa 3 cm in inaltime, deci e ok pentru aceasta torta.

Le uova (a temperatura ambiente) si montano a schiuma con lo zucchero ed il miele per circa 15-20 minuti. Poi si aggiunge la farina con la fecola setacciate, mescolando dal baso verso l'alto, facendo attenzione a non smontare il composto.
Infornare a forno già caldo a 180° per circa 15-20 minuti. Verificare la cottura con un stuzzicadenti.
Lasciar freddare.


Ouale la temperatura camerei le batem spuma cu zaharul si mierea (cam 15-20 min). Adaugam faina si amidonul cernut pas cu pas (faina se cerne pentru a indeparta eventualele corpuri straine si ca sa se aeriseasca, in asa mod pandipanul nu va avea nevoie depraf de copt),  mestecind usor de jos in sus, cu o lingura de lemn sau silicon, in asa mod ca sa nu se lese aluatul.
Aluatul trebuie sa iasa pufos. 
Se toarna intr-o tava tapetata cu hirtie de copt si se da la cuptor preincalzit  la 180° pentru 15-20 minute . Controlati daca este gata cu scobitoarea.
Lasati la racit.

Per la crema / pentru crema:

1lt latte intero fresco / 1lt de lapte gras
300 g zucchero / 300 g zahar
250 g tuorlo / 250 g galbenus
80 g maizena / 80 g amidon de porumb
aromi a piacere / arome la placere

300-400 ml panna da montare / 300-400 ml frisca
250 g cioccolato bianco  / 250 g ciocolata alba
250 g cioccolato fondente / 250 g ciocolata amara

Mettere a bollire il latte con metà dello zucchero. In una ciotola mescolare i tuorli con il rimanente zucchero. Aggiungere la maizena. Mescolare bene onde evitare di avere grumi. Aggiungere un poco di latte caldo (di quello che abbiamo messo nella pentola a bollire ) nel composto. Quando il latte arriva all'ebollizione versiamo a filo il composto di latte, uova, zucchero e maizena e mescoliamo. Lasciar bollire qualche minuto mescolando.
Dividere la crema a metà. In una parte aggiungere 250 g di cioccolato bianco e nell'altra 250 g cioccolato fondente.  Mescolare fino al completo scioglimento e lasciar freddare coperto da pellicola alimentare.
Quando la crema é fredda, montare la panna e aggiungerla alle due creme. La quantità di panna da aggiungere alla crema va in base ai propri gusti.

Puneti la fiert laptele cu zumatate din cantitatea de zahar.
Intr-un bol batem usor galbenusurile cu zaharul ramas. Adaugam amidonul si mestecam pentru sa nu aiba cocoloase. Ii adaugam putin lapte cald (din cel ce s-a pus la fiert) pentru a face compozitia mai lichida.  Cind laptele incepe sa fiarba adaugam compozitia de oua, zahar si amidon. Mestecam energic pentru a nu se forma cocoloase si pina se ingroasa. Lasam sa fiarba (mestecind) cam 2 minute. Impartim crema in 2 parti egale. In una adaugam 250 g ciocolata alba si in alta 250 g ciocolata amara. Mestecam pina se topeste.

Lasam la racit.
Cind crema e rece, batem frisca si o adaugam la cele doua creme. Cantitatea este indicativa, puteti sa adaugati mai multa sau mai putina frisca din cantitatea indicata.

Per i bignè / pentru gogosi sau Choux:

100 g burro / 100 g unt
167 farina / 167 g faina
133 acqua / 133 g apa
167 uova / 167 g oua
1 pizzico di sale / un praf de sare

Mettere in una pentola il burro con l'acqua e il sale. Quando l'acqua bolle togliere dal fuoco e  buttare tutto di un colpo la farina setacciata. Mescolare bene, fino a far addensare il composto.
Riportare la pentola sul fuoco e cuocere , mescolando con un mestolo di legno.
Il composto è pronto quando si toglie dalle pareti della pentola e si forma una palla.

Trasferiamo il composto nella planetaria e lavoratelo con la foglia (o in assenza, farlo a mano) per un paio di minuti (di deve un poco raffreddare).
Quando il composto si è un poco raffreddato cominciare ad aggiungere le uova (uno alla volta). Aggiungere l'uovo successivo sol quando il precedente sarà assorbito.
Quando la pasta choux è pronta, riponete nella sac-à- pochè con beccuccio liscio e formate i vostri bignè, distanziati l'uno dall'altro!
Cuocere i bignè a forno preriscaldato a 220° per circa 20 minuti, senza aprire il forno.
Dopo i 20 minuti, abbassare la temperatura a 180-190° e cuocere per altri 10 minuti.
Spegnere il forno , aprire leggermente lo sportello e lasciar asciugare bene i bignè.

Quando i bignè sono pronti, gli riempiamo con la crema, o panna e le glassiamo con il caramello oppure volendo con il cioccolato sciolto. Lasciar da parte.

Se pune la fiert apa cu untul si sarea. Cind apa incepe a fierbe, se ia de pe foc, se varsa faina (cernuta) , amestecind neincetat pina ce aluatul se desprinde de pe cratita.
Se da la o parte. Daca aveti un robot de bucatarie mestecati cu el pina ce se raceste putin si doar dupa aia adaugati pe rind cite un ou. In caz contrar mestecati totul cu o lingura de lemn.
Aluatul trebuia sa aiba o consistenta nici prea lichida si nici prea densa. Eu pina la urma am mai adaugat un ou, imi parea prea dens.
Cind aluatul este gata formati gogosile pe o tava unsa cu ulei la distanza una de la alta.
Coacem la cuptor cald la 220° circa 20 minute.
Dupa 20 minute coborim temperatura cuptorului la 180-190° si coacem pentru alte 10 minute.

Stingem si lasam usa cuptorului usor deschisa pentru a se usca bine gogosile.

Cind gogosile sunt gata, le umplem cu grema, sau frisca batuta si le glasam cu caramel sau ciocolata topita, dupa gust.

L'assemblaggio della torta:


Tagliare il pan di spagna in due. Cominciare l'assemblaggio con il bagnare del primo disco (la bagna la fate a piacere). Aggiungere una delle due creme .

Taiam pandispanul in doua parti egale. Il insiropam si ugem cu una din cele doua crema (eu ales mai intii aia cu ciocolata alba).




Appoggiamo il disco di sfoglia per poi aggiungere l'altra crema, questa volta quella al cioccolato fondente.
Punem foaia de foietaj si ungem cu cealata crema.




 Mettere l'altro disco di pan di spagna.
Punem cealata foaie de pandispan.


Montiamo la panna e decoriamo la torta.
 Ungem torta cu frisca si il decoram.


Et voilà!


Oppure cosi!
Sau asa!

Oppure cosi!
Sau asa!






Buon Appetito!
Pofta Buna!

Nessun commento:

Posta un commento